onsdag 8. desember 2010

Englelys og fyrstikkesker

Har faktisk produsert litt, men har helt glemt å legge det ut... Noe har allerede funnet sine nye eiere.

Jeg har serieprodusert en del, for det er flere forskjellige som skal få disse.





























Lysene er vanlige, hvite kubbelys.
Jeg har skrevet ut englebildene og teksten på silkepapir
(som brukes til å pakke inn glass ol. i).
Ved å bruke matpapir, har jeg strøøket motivet
og teksten på lyset. Nederst har jeg pyntet med hyssing,
blonder, papirblondekant, fjær og charm.














Fyrstikkeskene har jeg dekorert
med hvit kartong,
mønsterpapir fra By Evy og
englebilder fra Minnehjørnets utklippsark
(designet av Gudrun Loennecken).
På hjørnene har jeg brukt Martha Stewart punch.
Kantene har jeg svertet med creamy brown stempelpute.
En av eskene er pyntet med perler og charms
og en annen har fått en gipsdekor.
Jeg har brukt ulike "håndtak" på fyrstikkeskene;
noen er eyelets og andre er Tim Holtz håndtak.

Håper dere alle har ei koselig adventstid!
Takk for aat du kikker!

10 kommentarer:

Katrine sa...

Nydelige lys og kort! Det ble veldig lekkert med den blondekanten i papir.
Ha en fortsatt fin dag!

Nina sa...

Oi,oi, for en produksjon da *imponert* Og såååå mye LEKKERT, liker alt sammen jeg :)

Andrine og jeg koser oss inne i kulda, fyrer i ovnen og nyter førjulstiden som er totalt fri for stress :)

Håper du og dine også har det bra!
Klem fra Nina.

Maya sa...

Åhhhh disse var nyydelige, Trine!
Og serieproduksjon er en bra ting (har jeg funnet ut!) ;)

Jeg har dessverre ikke egen julekalender iår :(
Har nok ikke vært snill nok.. Dessverre!

Men jeg koser meg sååå med min egen julekalender, og alle koselige kommentarer og mailer :)
Så det blir min egen personlige julekalender!
Herlig :)

Ha ei flott uke, vennen :)
Og håper formen din blir bedre i en fart!
Go`klemmer fra Maya

Susan sa...

Åååååh så utrolig nydelige lys og fyrstikk esker! Du er kjempedyktig! Fikk lyst til å prøve å lage sånne lys jeg også!

Veronique sa...

Kjempe lekkert det du har laget :)

Lykke-Li sa...

Takk for besøk i bloggen min! :o)
Så mye flott du lager, det telyskortet var lekkert!

Ha en flott ny førjulsuke! :o)

Bococco sa...

Nå kjente jeg at hjertet begynte å slå litt fortere, for dette er noe av det mest rørende jeg har sett på lenge!
Legger meg til som følger hos deg jeg.

God jul

Klem Agnete
frubjortomt.blogspot.com

Janne sa...

Smakfulle og lekre ting du lager ☺

Marianne H sa...

Så nydelige disse er, det er flott med de hjørnene.

Frk. Fiffi sa...

Utrolig god idé. Laga slike fyrstikkeske-bokser på barneskolen, men hadde jo helt glemt at det går an og at det faktisk er en god idé! Nå må jeg ut å kjøpe fyrstikkesker! :D