søndag 1. april 2012

De vanskeligste kortene

er definitivt kondolansekort. Både tekst, farger og utforming er utfordrende, synes jeg. Jeg er jo heller ikke noen "kortlager", men liker å legge mye omtanke i de få kortene jeg lager.
For halvannen uke siden mistet en kollega sitt etterlengtede, ufødte barn, like før termin... hva skriver man da? Ord kan neppe være med på å dempe smerten, men jeg tenker at det viktigste er å vise at man tenker på dem. I min søken etter inspirasjon, kom jeg over dette fantastiske kortet til Gro, og syntes det passet godt. Jeg har hermet, og her er resultatet mitt:



Teksten lagde jeg i photo shop og stansa ut hjertene med spellbinder dies. Har sverta rundt kantene med distress ink tea dye og vintage photo.



Pynten er diverse roser, knopper, fjær og en sverta tøybit. Hjertene er montert sammen med 3D-tape og på baksiden har jeg festet et silkebånd.



Festa hjertet på en orkidè og med fin potte, og pakket det hele inn i cellofan. På bildet har jeg bare testa det ut på min egen orkidè (som jeg forresten er veldig stolt over å holdt liv i i over 8 måneder).


GOD PÅSKE, alle sammen!

3 kommentarer:

Marianne sa...

Det ble kjempefint.
Helt enig at kondolansekortene er vanskelig å lage.

Kreativelena sa...

Det ble et utrolig flott kort, og det gjorde seg godt sammen med orkideen..

Tindaloo sa...

vakkert, og så trist ♥